מבצעי אופנה הרשמה

שלח הודעה לבעל החנות Noam David חזור

Noam David

Noam David
צלם מקצועי, מקים ומנהל את סטודיו גלימפס המתמחה בצילום אופנה וביוטי, צילום איפור, עיצוב שיער וסטיילינג. בקרו באתר שלי - www.glimpse.co.il
חדשות החנות

טיפים לצילום איפור - למה התמונה שלי מטושטשת??

פורסם בתאריך: 04/02/2010

בטח נתקלת לא פעם בתופעת התמונות המטושטשות (לא בפוקוס). למה היא נגרמת ואיך למנוע אותה – בטיפ הבא.
טיפים לצילום איפור - למה התמונה שלי מטושטשת??
בטח נתקלת לא פעם בתופעת התמונות המטושטשות (לא בפוקוס). למה היא נגרמת ואיך למנוע אותה – בטיפ הבא.

לעיתים טשטוש עלול להגרם כאשר מצלמים ללא פלאש בתנאי תאורה חלשים בגלל מהירות תריס נמוכה.
מהירות התריס קובעת בעצם כמה זמן תריס המצלמה יהיה פתוח ויאפשר "זרימה" של אור אל החיישן הדיגיטלי. בדרך כלל המהירות נמדדת בשברירי שניה. כאשר מהירות התריס גבוהה, התמונות חדות מאוד, אך כאשר האור לא מספיק חזק המהירות מואטת, כך שכל דבר שזז מול המצלמה יוצא מרוח ולא בפוקוס. 
בצילום הסופי הטשטוש מתבטא בדמות מרוחה או חצי שקופה, פסי אור, כתמים לא ברורים והאנשים שצילמת מזכירים רוחות רפאים. במצב זה למצלמה אין מספיק אור והיא "מפצה" על כך בזמן חשיפה ארוך. 
אם קראת את הטיפים הקודמים אני מניח שהחלטת לא תמיד להשתמש באור הקר של הפלאש. אך זיכרי, שאם תשתמשי במקור אור אחר כמו נורה ביתית, מנורת הלוגן בינונית או תאורת פלורסצנט, את מסתכנת בכמות אור קטנה שתגרום לטשטוש בתמונה. 
אז מה הפתרון?
יציבות – לא תמיד אפשר להמנע ממהירות תריס נמוכה, אך אפשר להקדים לה תרופה. לאחר שסיימת לאפר והצבת על הדוגמנית שלך מקור אור רך, הקפידי להשתמש בחצובה. חצובה תמנע מהמצלמה לזוז וכך בעצם תשיגי חדות בתמונות שלך. אם אין לך חצובה בהישג יד הניחי את המצלמה על כל משטח יציב אחר. באותה מידה יש להקפיד גם שהדוגמנית שלך לא תזוז בזמן הצילום, עדיף שהיא תשב ותהיה גם כן יציבה כמה שיותר. המהדרין שבינינו אפילו ישתמשו בפונקציה של צילום עצמי במצלמה (עם טיימר), כך שגם פעולת הלחיצה של האצבע על הכפתור תימנע ואיתה גם תזוזות זעירות של המצלמה בזמן הלחיצה.
ועוד משהו,
ברוב המצלמות כיום ניתן גם לשנות את רמת הרגישות לאור – ISO. זה קורה בדרך כלל אוטומטית כשמצלמים בלילה, אך אפשר גם לשלוט בה באופן ידני. ככל שהערך המספרי גבוה יותר, רמת הרגישות לאור גדולה – ומגדיל את מהירות התריס. וכזכור, עדיף לצלם במהירות גבוהה כדי להמנע מטשטוש. אך במקרה של רמת רגישות לאור גבוהה במצלמה התמונות עלולות להראות גרעיניות – כאילו מודפסות מהרבה גרגירים צבעוניים – אפקט נחמד, אבל מאוד לא רצוי בצילומים שלנו. לכן שימי לב לא "להרים" את הISO גבוה מידי (מעל 400 זה נחשב גבוה), ויחד עם יציבות, תקבלי תמונות חלקות ונאות מאוד. עוד עצות שישמרו על חדות הצילומים – בטיפ הבא. שיהיה בהצלחה!

שלכם,
נועם דוד " target="_blank" rel="nofollow" onClick="return recordOutboundLink(this, ['Outbound Links', 'בטח נתקלת לא פעם בתופעת התמונות המטושטשות (לא בפוקוס). למה היא נגרמת ואיך למנוע אותה – בטיפ הבא.

לעיתים טשטוש עלול להגרם כאשר מצלמים ללא פלאש בתנאי תאורה חלשים בגלל מהירות תריס נמוכה.
מהירות התריס קובעת בעצם כמה זמן תריס המצלמה יהיה פתוח ויאפשר "זרימה" של אור אל החיישן הדיגיטלי. בדרך כלל המהירות נמדדת בשברירי שניה. כאשר מהירות התריס גבוהה, התמונות חדות מאוד, אך כאשר האור לא מספיק חזק המהירות מואטת, כך שכל דבר שזז מול המצלמה יוצא מרוח ולא בפוקוס. 
בצילום הסופי הטשטוש מתבטא בדמות מרוחה או חצי שקופה, פסי אור, כתמים לא ברורים והאנשים שצילמת מזכירים רוחות רפאים. במצב זה למצלמה אין מספיק אור והיא "מפצה" על כך בזמן חשיפה ארוך. 
אם קראת את הטיפים הקודמים אני מניח שהחלטת לא תמיד להשתמש באור הקר של הפלאש. אך זיכרי, שאם תשתמשי במקור אור אחר כמו נורה ביתית, מנורת הלוגן בינונית או תאורת פלורסצנט, את מסתכנת בכמות אור קטנה שתגרום לטשטוש בתמונה. 
אז מה הפתרון?
יציבות – לא תמיד אפשר להמנע ממהירות תריס נמוכה, אך אפשר להקדים לה תרופה. לאחר שסיימת לאפר והצבת על הדוגמנית שלך מקור אור רך, הקפידי להשתמש בחצובה. חצובה תמנע מהמצלמה לזוז וכך בעצם תשיגי חדות בתמונות שלך. אם אין לך חצובה בהישג יד הניחי את המצלמה על כל משטח יציב אחר. באותה מידה יש להקפיד גם שהדוגמנית שלך לא תזוז בזמן הצילום, עדיף שהיא תשב ותהיה גם כן יציבה כמה שיותר. המהדרין שבינינו אפילו ישתמשו בפונקציה של צילום עצמי במצלמה (עם טיימר), כך שגם פעולת הלחיצה של האצבע על הכפתור תימנע ואיתה גם תזוזות זעירות של המצלמה בזמן הלחיצה.
ועוד משהו,
ברוב המצלמות כיום ניתן גם לשנות את רמת הרגישות לאור – ISO. זה קורה בדרך כלל אוטומטית כשמצלמים בלילה, אך אפשר גם לשלוט בה באופן ידני. ככל שהערך המספרי גבוה יותר, רמת הרגישות לאור גדולה – ומגדיל את מהירות התריס. וכזכור, עדיף לצלם במהירות גבוהה כדי להמנע מטשטוש. אך במקרה של רמת רגישות לאור גבוהה במצלמה התמונות עלולות להראות גרעיניות – כאילו מודפסות מהרבה גרגירים צבעוניים – אפקט נחמד, אבל מאוד לא רצוי בצילומים שלנו. לכן שימי לב לא "להרים" את הISO גבוה מידי (מעל 400 זה נחשב גבוה), ויחד עם יציבות, תקבלי תמונות חלקות ונאות מאוד. עוד עצות שישמרו על חדות הצילומים – בטיפ הבא. שיהיה בהצלחה!

שלכם,
נועם דוד 
']);" class="DLPicFtrcategory" style="text-decoration: none;">לפרטים נוספים

טיפים לצילום איפור - תאורה וצבע

פורסם בתאריך: 01/02/2010

חשיבות הצילומים המנציחים את עבודות האיפור שלך היא גדולה. אך צילום, בניגוד לעין האנושית לא תמיד יוצא בצבעים שלהם התכוונת. בטיפ הבא נגלה לך איך אפשר להתאים את צבע הצילומים שלך לצבעים האמיתיים שבהם השתמשת באיפור.
חשיבות הצילומים המנציחים את עבודות האיפור שלך היא גדולה. אך צילום, בניגוד לעין האנושית לא תמיד יוצא בצבעים שלהם התכוונת. בטיפ הבא נגלה לך איך אפשר להתאים את צבע הצילומים שלך לצבעים האמיתיים שבהם השתמשת באיפור. 

טמפרטורת צבע
כשאומרים טמפרטורת צבע האור מתכוונים לגוון הצבע הכללי שמתקבל מהמצלמה. בצילום חשוב להכיר את צבע מקור האור כדי להשיג את התוצאות הרצויות. תחום גלי האור הנתפס בעין האנושית נע בין צבעים חמים (אדום, כתום, צהוב) אל צבעים קרים (ירוק, כחול, סגול). במצלמה, אור שמש נתפס כלבן עם נטיה לצהבהב, אור של מנורת ללהט ביתית יקבל גוון צהוב-כתום, ומנורות הלוגן חמות ישטפו את הצילום בגוון ממש אדום. צבעים קרים בכיוון הירוק כחול יתקבלו ממנורות פלורסצנט או באור שמש ביום מעונן. כיום, גם המצלמות הדיגיטליות המשוכללות ביותר לא יודעות "לתקן" בעצמן גוון של צבעים המתקבלים ממקורות אור שונים. כך שאם תכווני את המצלמה על צילום אוטומטי יתקבלו גוונים התואמים את סוג התאורה שהשתמשת בה. 

איזון ללבן
כיום ניתן לכוון את המצלמה כך שתתאים את הצבע הלבן לפי סוג התאורה. לדוגמה- אם תצלמי באור ביתי היא תתייחס לצהבהב כלבן ותתאים את כל הצבעים האחרים לפיו. לתכונה זו קוראים "איזון ללבן" (white balance -או בקיצור wb). ברוב המצלמות קיימת פונקציה של איזור ללבן אוטומטית, אך גוונים של צבע משתנים עלולים לבלבל את המצלמה והיא לא תדע להעניק לך את הצבעים הנכונים. לכן ברוב המצלמות ניתן לכוון ידנית את האיזון הלבן לתנאים הנדרשים בעזרת כפתור מיוחד. ניתן לזהות אותם בקלות לפי הסימן של כל אחד מהם – אור שמש (שמש), מעונן (ענן), צילומי בית עם מנורה ביתית (מנורת להט קטנה), צילום באור פלורסצנט (מנורה מלבנית), צילום חוץ בצל (בית קטן עם משולש לידו), תאורת פלאש (ברק). אל תשכחי כמובן להחזיר את המצלמה לצילום אוטומטי אחרי שסיימת לצלם. אין דבר מעצבן יותר מלגלות שכל התמונות שצילמת בחוף הים צולמו במצב של צילום מנורת פלורסצנט...

תיקוני צבע בתוכנה
כיום, עם זמינות של תוכנות גרפיות שניתן להתקין על כל מחשב, אין שום מניעה לעשות את הטאץ' האחרון לתמונות שלך בעזרת תוכנה שכזאת. בפוטושופ למשל יש כלי פשוט לשימוש לתיקוני צבע, כך שתוכלי להפחית את גוון הצבע הלא רצוי בלחיצת עכבר פשוטה. ישנה גם את התוכנה “Picasa” החינמית שמאפשרת לך לעשות איזון ללבן לתמונות ולקבוע את טמפרטורת הצבע בעזרת פס גלילה פשוט.

חומר למחשבה
עוד בהקשר של טמפרטורת צבע, כדאי לך להיות ערה לתנאי התאורה שלכבודם את מאפרת. למשל, לקראת אירוע חתונה באולם סגור המואר במנורות הלוגן צהובות, עדיף לאפר את הכלה בתנאי תאורה דומים. כך המוזמנים יוכלו להנות מיופייה של הכלה המאופרת בדיוק, אבל בדיוק כמו שהתכוונת שתיראה.
שיהיה בהצלחה!

שלכם, 
נועם דוד 

עוד טיפים בנושא צילום איפור ודוגמאות ניתן למצוא כאן:

glimpse.co.il/makeupalbum.html

*הטיפ כתוב בלשון נקבה אך הוא בהחלט מיועד גם למאפרים." target="_blank" rel="nofollow" onClick="return recordOutboundLink(this, ['Outbound Links', 'חשיבות הצילומים המנציחים את עבודות האיפור שלך היא גדולה. אך צילום, בניגוד לעין האנושית לא תמיד יוצא בצבעים שלהם התכוונת. בטיפ הבא נגלה לך איך אפשר להתאים את צבע הצילומים שלך לצבעים האמיתיים שבהם השתמשת באיפור. 

טמפרטורת צבע
כשאומרים טמפרטורת צבע האור מתכוונים לגוון הצבע הכללי שמתקבל מהמצלמה. בצילום חשוב להכיר את צבע מקור האור כדי להשיג את התוצאות הרצויות. תחום גלי האור הנתפס בעין האנושית נע בין צבעים חמים (אדום, כתום, צהוב) אל צבעים קרים (ירוק, כחול, סגול). במצלמה, אור שמש נתפס כלבן עם נטיה לצהבהב, אור של מנורת ללהט ביתית יקבל גוון צהוב-כתום, ומנורות הלוגן חמות ישטפו את הצילום בגוון ממש אדום. צבעים קרים בכיוון הירוק כחול יתקבלו ממנורות פלורסצנט או באור שמש ביום מעונן. כיום, גם המצלמות הדיגיטליות המשוכללות ביותר לא יודעות "לתקן" בעצמן גוון של צבעים המתקבלים ממקורות אור שונים. כך שאם תכווני את המצלמה על צילום אוטומטי יתקבלו גוונים התואמים את סוג התאורה שהשתמשת בה. 

איזון ללבן
כיום ניתן לכוון את המצלמה כך שתתאים את הצבע הלבן לפי סוג התאורה. לדוגמה- אם תצלמי באור ביתי היא תתייחס לצהבהב כלבן ותתאים את כל הצבעים האחרים לפיו. לתכונה זו קוראים "איזון ללבן" (white balance -או בקיצור wb). ברוב המצלמות קיימת פונקציה של איזור ללבן אוטומטית, אך גוונים של צבע משתנים עלולים לבלבל את המצלמה והיא לא תדע להעניק לך את הצבעים הנכונים. לכן ברוב המצלמות ניתן לכוון ידנית את האיזון הלבן לתנאים הנדרשים בעזרת כפתור מיוחד. ניתן לזהות אותם בקלות לפי הסימן של כל אחד מהם – אור שמש (שמש), מעונן (ענן), צילומי בית עם מנורה ביתית (מנורת להט קטנה), צילום באור פלורסצנט (מנורה מלבנית), צילום חוץ בצל (בית קטן עם משולש לידו), תאורת פלאש (ברק). אל תשכחי כמובן להחזיר את המצלמה לצילום אוטומטי אחרי שסיימת לצלם. אין דבר מעצבן יותר מלגלות שכל התמונות שצילמת בחוף הים צולמו במצב של צילום מנורת פלורסצנט...

תיקוני צבע בתוכנה
כיום, עם זמינות של תוכנות גרפיות שניתן להתקין על כל מחשב, אין שום מניעה לעשות את הטאץ' האחרון לתמונות שלך בעזרת תוכנה שכזאת. בפוטושופ למשל יש כלי פשוט לשימוש לתיקוני צבע, כך שתוכלי להפחית את גוון הצבע הלא רצוי בלחיצת עכבר פשוטה. ישנה גם את התוכנה “Picasa” החינמית שמאפשרת לך לעשות איזון ללבן לתמונות ולקבוע את טמפרטורת הצבע בעזרת פס גלילה פשוט.

חומר למחשבה
עוד בהקשר של טמפרטורת צבע, כדאי לך להיות ערה לתנאי התאורה שלכבודם את מאפרת. למשל, לקראת אירוע חתונה באולם סגור המואר במנורות הלוגן צהובות, עדיף לאפר את הכלה בתנאי תאורה דומים. כך המוזמנים יוכלו להנות מיופייה של הכלה המאופרת בדיוק, אבל בדיוק כמו שהתכוונת שתיראה.
שיהיה בהצלחה!

שלכם, 
נועם דוד 

עוד טיפים בנושא צילום איפור ודוגמאות ניתן למצוא כאן:

glimpse.co.il/makeupalbum.html

*הטיפ כתוב בלשון נקבה אך הוא בהחלט מיועד גם למאפרים.
']);" class="DLPicFtrcategory" style="text-decoration: none;">לפרטים נוספים

כיצד לצלם איפור פנים בצורה מושלמת

פורסם בתאריך: 23/01/2010

בקליק אחד עם הבזקה מתקבלת תמונה לא משביעת רצון במיוחד. המאופרת שלך בהירה, קשה להבחין בכל גווני הצבע על פניה, עור הפנים מבריק ויש צללים לא רצויים מתחת לעיניים, לאף ולצוואר. מאחורי המאופרת יש צל גדול וכהה שכאילו יצא מסרטי אימה. והעיניים האדומות.. אוי! אז מה הפיתרון?
כיצד לצלם איפור פנים בצורה מושלמת
כיצד לצלם איפור פנים בצורה מושלמת
אני שמח לשתף אתכן כאן בשלושה טיפים פשוטים שיעזרו לכן להנציח טוב יותר את יצירותיכן בעזרת המצלמה.


הנה סיימת לאפר ואת מתבוננת במאופרת שלך ושתיכן מאוד מרוצות מהתוצאות. כמובן שלא שכחת להביא את המצלמה שלך ואת שולפת אותה מהתיק. בקליק אחד עם הבזקה מתקבלת תמונה לא משביעת רצון במיוחד. המאופרת שלך בהירה, קשה להבחין בכל גווני הצבע על פניה, עור הפנים מבריק ויש צללים לא רצויים מתחת לעיניים, לאף ולצוואר. מאחורי המאופרת יש צל גדול וכהה שכאילו יצא מסרטי אימה. והעיניים האדומות.. אוי!


השימוש בפלאש

אור הפלאש ישיר, לא טבעי וחזק. כשהוא “נזרק" על פניה של המצולמת נוצר אפקט לא רצוי. בתנאי תאורה חשוכים, ברגע שתבטלי את פעולת הפלאש במצלמה את מסתכנת בתמונות מטושטשות וכהות ואם תשתמשי במקור אור ישיר חשמלי אחר סביר להניח שתקבלי תוצאות דומות. זיכרי זאת ואם בידך מצלמה קטנה עם פלאש מובנה עליה, נסי למצוא אלטרנטיבות תאורה אחרות (מיד בהמשך).  אבל, אין מנוס להשתמש בפלאש יש לנסות "לרכך" את האור שלו כמה שיותר. חתיכה של נייר דבק ונייר פרגמנט יעשו את העבודה. פשוט הדביקי את הנייר על גבי הפלאש ותקבלי פיזור של אור ידידותי יותר. התוצאות עדיין לא תהיינה אידיאליות לגמרי אבל את בהחלט תרגישי בהבדל. בצילום עם פלאש מומלץ גם לא להצמיד את המצולמת לקיר. אור הפלאש ייצור סביבה מסגרת שחורה ולא מחמיאה של צל.


תאורת חלון

זוהי תאורה קלאסית מצויינת לצילום. אור שמש העובר דרך וילון יעניק לך תמונה עם אור "רך", הדמות לא תיראה שטוחה מידי ותווי הפנים יהיו מוצללים בצל "מרוח" ונעים לעין

שימי לב שהחדר ושטוף באור דרך חלונות גדולים. אם החלון קטן מומלץ לבצע את הצילומים קרוב אליו כאשר לפחות שני שליש מפניה של המצולמת מוארים. להזהר מאוד מתריסים ופסי אור שעלולים לגרום לדוגמנית שלכן להראות כמו זברה.


אור השמש

אם השמש עדיין זורחת בחוץ, מומלץ להשתמש באור הטבעי שלה. העמידי את המצולמת שלך במקום מואר וצלמי אותה שם. אור השמש שימושי מאוד ונותן תוצאות מעולות אבל – עדיף בצל, תחת עץ או בסמוך לקיר של מבנה. הקפידי לא לצלם תחת אור שמש ישיר כי תקבלי את אותו אפקט מכוער של צללים שקיבלת מהפלאש. אגב, כאן לידידנו מהטיפ הראשון יש תועלת. עד כמה שזה לא נשמע לנו הגיוני, לפלאש יש תפקיד חשוב דווקא באור יום. הוא מאיר את המצולמת ויוצר תאורה משלימה, כך שאם קיימים צללים לא רצויים, הפלאש מעלים (ממלא) אותם. שיהיה בהצלחה!


שלכם,

נועם דוד

http://glimpse.co.il


" target="_blank" rel="nofollow" onClick="return recordOutboundLink(this, ['Outbound Links', '

אני שמח לשתף אתכן כאן בשלושה טיפים פשוטים שיעזרו לכן להנציח טוב יותר את יצירותיכן בעזרת המצלמה.


הנה סיימת לאפר ואת מתבוננת במאופרת שלך ושתיכן מאוד מרוצות מהתוצאות. כמובן שלא שכחת להביא את המצלמה שלך ואת שולפת אותה מהתיק. בקליק אחד עם הבזקה מתקבלת תמונה לא משביעת רצון במיוחד. המאופרת שלך בהירה, קשה להבחין בכל גווני הצבע על פניה, עור הפנים מבריק ויש צללים לא רצויים מתחת לעיניים, לאף ולצוואר. מאחורי המאופרת יש צל גדול וכהה שכאילו יצא מסרטי אימה. והעיניים האדומות.. אוי!


השימוש בפלאש

אור הפלאש ישיר, לא טבעי וחזק. כשהוא “נזרק" על פניה של המצולמת נוצר אפקט לא רצוי. בתנאי תאורה חשוכים, ברגע שתבטלי את פעולת הפלאש במצלמה את מסתכנת בתמונות מטושטשות וכהות ואם תשתמשי במקור אור ישיר חשמלי אחר סביר להניח שתקבלי תוצאות דומות. זיכרי זאת ואם בידך מצלמה קטנה עם פלאש מובנה עליה, נסי למצוא אלטרנטיבות תאורה אחרות (מיד בהמשך).  אבל, אין מנוס להשתמש בפלאש יש לנסות "לרכך" את האור שלו כמה שיותר. חתיכה של נייר דבק ונייר פרגמנט יעשו את העבודה. פשוט הדביקי את הנייר על גבי הפלאש ותקבלי פיזור של אור ידידותי יותר. התוצאות עדיין לא תהיינה אידיאליות לגמרי אבל את בהחלט תרגישי בהבדל. בצילום עם פלאש מומלץ גם לא להצמיד את המצולמת לקיר. אור הפלאש ייצור סביבה מסגרת שחורה ולא מחמיאה של צל.


תאורת חלון

זוהי תאורה קלאסית מצויינת לצילום. אור שמש העובר דרך וילון יעניק לך תמונה עם אור "רך", הדמות לא תיראה שטוחה מידי ותווי הפנים יהיו מוצללים בצל "מרוח" ונעים לעין

שימי לב שהחדר ושטוף באור דרך חלונות גדולים. אם החלון קטן מומלץ לבצע את הצילומים קרוב אליו כאשר לפחות שני שליש מפניה של המצולמת מוארים. להזהר מאוד מתריסים ופסי אור שעלולים לגרום לדוגמנית שלכן להראות כמו זברה.


אור השמש

אם השמש עדיין זורחת בחוץ, מומלץ להשתמש באור הטבעי שלה. העמידי את המצולמת שלך במקום מואר וצלמי אותה שם. אור השמש שימושי מאוד ונותן תוצאות מעולות אבל – עדיף בצל, תחת עץ או בסמוך לקיר של מבנה. הקפידי לא לצלם תחת אור שמש ישיר כי תקבלי את אותו אפקט מכוער של צללים שקיבלת מהפלאש. אגב, כאן לידידנו מהטיפ הראשון יש תועלת. עד כמה שזה לא נשמע לנו הגיוני, לפלאש יש תפקיד חשוב דווקא באור יום. הוא מאיר את המצולמת ויוצר תאורה משלימה, כך שאם קיימים צללים לא רצויים, הפלאש מעלים (ממלא) אותם. שיהיה בהצלחה!


שלכם,

נועם דוד

http://glimpse.co.il


']);" class="DLPicFtrcategory" style="text-decoration: none;">לפרטים נוספים

צילום סטודיו

פורסם בתאריך: 24/03/2009

כמה דוגמאות
צילום סטודיו
צילום סטודיו
צילום סטודיו
קטגוריות החנות
הצטרפו למועדון הלקוחות של החנות
שיתוף החנות עם חברים
שיתוף החנות בפייסבוק       שיתוף באימייל    שיתוף בוואטסאפ
© 2024 Dalook